انقلاب اسلامی ایران الگوی تجلی وتحقق قدرت نرم اسلام در عصر حاضر محسوب میشود. به همین دلیل دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش اند با بهره گیری از شیوه ها و ابزارهای گوناگون از جمله ابزار رسانه و تهاجم فرهنگی به مقابله فرهنگی با این نهضت الهی بپردازند. در دنیای امروز، نبردها علاوه بر صف بندی نظامی و ابزار سخت به صف بندی رسانه ای و فرهنگی نیز وارد شده اند. گفتمان جهانی سازی از طریق فراگیری رسانه های جمعی و تبلیغات است. رسانه های جمعی و تبلیغات با فکر وذهن مردم سروکار دارند. در این دوران رسانه ها و تبلیغات به مثابه ابزاری اساسی برای اعمال سیاست قدرت های زورمدار به کار می روند و رقابتی جهانی در عرصه نبرد رسانه ای شکل گرفته است. درمقاله پیش رو که به شیوه ی توصیفی- تحلیلی گرد آوری شده است سعی شده با استفاده از مقالات مرتبط با بیانیه گام دوم و بیانات رهبر معظم انقلاب راهکارهایی برای مقابله در این جنگ نابرابر و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن در عرصه رسانه، فضای مجازی و اینترنت ارائه شود. راهکارهایی چون امیدآفرینی، بصیرت افزایی، جهاد تبیین و ارتقای سطح سواد رسانه در مردم.
کلید واژهها: محاصره، تبلیغات، محاصره تبلیغاتی، تهاجم فرهنگی.
آخرین نظرات